Corona en de Wet van de Aantrekkingskracht

Eigenlijk ben ik inmiddels wel klaar met het schrijven over Corona, maar Corona is er helaas zelf nog lang niet klaar mee. En Corona maakt veel los. Positief, zoals de vele mooie initiatieven, én negatief.

Ik voel onrust. Ik weet gewoon veel dingen even niet. In hele ruime zin. Wat is de zin van wat ik doe? Wat is mijn bijdrage in het geheel? Maar ook heel praktisch: kunnen we een kinderfeestje organiseren over een week of 2? Wat nu kan, kan volgende week misschien weer niet en wat nu niet kan, wanneer zou dat misschien weer wel kunnen? Niemand weet het, en kan het ook weten.

Ik voel angst voor alles wat gebeurt in onze maatschappij: angst, boosheid, frustratie, korte lontjes, complottheorieën, de grimmige verkiezingen in Amerika.

Ik bemerk irritatie: wanneer anderen de maatregelen wat minder nauw nemen en in mijn 1,5 meter-cirkel komen.

Ik voel onzekerheid: hoe ga ik het met werk weer rondkrijgen als de mijn dochter toch weer thuisonderwijs moet krijgen?

Ik probeer niet te oordelen, ik probeer me niet te laten overweldigen, en ik probeer te zien in mogelijkheden en kansen. Maar ik vind het soms ontzettend lastig!

De Wet van de Aantrekkingskracht uitgelegd

Vorige week las ik een e-mail van Laura Langens. Zij besprak Corona in het licht van de Wet van de Aantrekkingskracht, omdat zij daar veel vragen over kreeg. Een fijne herinnering hoe angst als negatieve emotie leidt tot negatieve gedachten en waarschijnlijk ook tot (meer) negatieve dingen op je pad.

De e-mail van Laura kwam dus als geroepen. Want ze legt niet alleen uit hoe het werkt, maar ook hoe je gebruik kunt maken van de wet van de aantrekkingskracht. Als je positieve emoties hebt, heb je waarschijnlijk ook positieve gedachten en met die positieve gedachten komen meer positieve dingen op je pad. Het is dus belangrijk positieve emoties te voelen.

Focus je dus op het positieve, op liefde, dankbaarheid, vreugde en gezondheid. Maar dat is natuurlijk altijd makkelijker gezegd dan gedaan. Want in de drukte van de dag en alles wat er gebeurt kan het soms best lastig zijn om die positieve dingen te zien. Laura geeft gelukkig in haar blog een aantal vragen die je daarbij kunnen helpen.

What you think you become

Een andere oplossing

Wat ook helpt is het dagelijks bijhouden waarvoor je dankbaar bent. Een relatief simpele manier om meer geluk te ervaren. Het helpt je positiever te denken en met andere ogen naar situaties te kijken. Schrijf in een schrift of boekje iedere dag waar je dankbaar voor was of, als dit wat hoogdravend klinkt voor jou; waar je blij van werd. Al is het op sommige dagen misschien echt maar iets kleins. Dat is helemaal ok.

Zoek je nu een mooi notebook hiervoor, kijk dan eens op www.bulletjournalstore.nl. De boekjes, pennen en andere accessoires, die Wendy in haar shop heeft, zorgen voor in ieder geval 1 blij gevoel elke dag 😊. De link naar de website is overigens géén affiliate link. Ik heb in oktober meegedaan met de “30 dagen dankbaarheid challenge” die zij organiseerde. Ik moet zeggen, het gaat met vallen en opstaan. Het schrijven is nog geen dagelijkse gewoonte, ik vergeet het soms dagen achter elkaar, maar ik houd vol. Want het bewust benadrukken van de positieve dingen in mijn leven geeft mij zeker rust in deze onrustige tijden.

Wat doe jij om je positiviteit hoog te houden?

Ben jij bekend met een dankbaarheidslog of journalen in het algemeen? Welke vragen stel jij jezelf daarbij?

Deze post bevat dus geen affiliate-links ;-).