Ik deed deze ene kleine investering voor groot plezier!

Ik heb een prachtige, ruime werkkamer op de bovenste verdieping van ons huis. Maar ik zat er eigenlijk nooit… Alleen als ik echt ongestoord moest kunnen werken als er anderen in huis waren. De woonkamer was gewoon altijd een gezelligere en meer inspirerende plek om te zitten. Maar ook een plek met veel meer afleiding. Er liggen allerlei huishoudelijke klusjes, die mijn aandacht vroegen als die inspiratie er even niet was. En ik moest vaak 2 trappen op en af lopen voor dingen als ordners, papier of om te printen. De printer was bovendien oud. Scannen en kopiëren deed hij al een tijdje niet meer.

Ik realiseerde me dat deze langzaam ontstane situatie totaal niet praktisch was en dat ik iets wilde veranderen. Het vele heen en weer lopen is goed voor de beweging, maar maakte me wel inefficiënt. Waarom ging ik eigenlijk liever niet in mijn werkkamer zitten? Ik kwam er achter dat ik mijn werkplek totaal niet inspirerend vond. Dus besloot ik dat ik een meer prettige, inspirerende werkplek wilde hebben. Dit begon met het aanschaffen van een nieuwe Alles in 1 printer. Eén die niet half kapot is en doet wat hij moet doen als ik hem nodig heb smile. Maar daarmee was ik er nog niet. Een printer op de grond vergaardt daar vooral stof, dus er moest ook een kastje komen. Ik vond een hele simpele, maar super handige Kallax vakkenkast bij IKEA (zie hieronder). Ik heb hierin deurtjes en extra plankjes gemonteerd (zie foto onderaan de blog) waardoor ik alles alles bij elkaar heb, wat ik nodig heb voor printen, kopiëren en de administratie.

Wat stop ik in dit kastje?

Nu staan alle spullen die eerst verspreid lagen maar eigenlijk bij elkaar horen, bij elkaar. Dit zijn spullen die ik vaak tegelijkertijd nodig heb, en waar ik eerst naar moest zoeken in verschillende kasten. Denk aan papier, mapjes, insteekhoezen, ordners, tabbladen, e.d. Ze liggen nu in één kastje, wat echt veel tijd en een hoop irritatie scheelt. Het was qua tijd en geld een kleine investering, maar het had een groot resultaat. Het gaf me direct zo’n fijn gevoel. Ik voelde me tevreden en erg enthousiast.  Ik zit nu met veel meer plezier aan mijn bureau te werken. Zo blij dat ik mezelf dit gegund heb!

 

Omdat ik de kamer nog inspirerender wilde maken, bleef het niet alleen bij de printer en het printerkastje. Ik nam de werkkamer nog verder onder handen! Hoe dat verliep, lees je in de volgende blog!

 

Werk jij ook weinig aan je bureau? Stel jezelf dan als eerste stap de volgende vragen:
  • Ben je blij met hoe jouw werkruimte er uit ziet? Is het een fijne en inspirerende plek om te werken?
  • Heb je er alles bij de hand wat je nodig hebt om je werk goed uit te kunnen voeren?
  • Waar ben je het meest blij mee?
  • En wat zou je graag anders zien?
  • Als alles mogelijk zou zijn, hoe zou dan je ideale werkkamer eruit zien?
  • Welk stapje in die richting zou je nu, vandaag al, kunnen zetten?

Ik ben benieuwd, laat je het hieronder in de reacties weten?

Kun je wel wat hulp gebruiken en ben je benieuwd wat ik voor jou kan betekenen? Vraag dan een gratis kennismakingsgesprek aan!

Fijne dag!

Margaretha